Selasa, 6 Jun 2017

10 Maut Akibat Gelombang Panas Di Utara India

NEW DELHI – Sekurang-kurangnya 10 orang maut akibat gelombang panas melanda utara Uttar Pradesh di India dalam tempoh 24 jam lepas, menurut seorang pegawai kanan lapor agensi berita China Xinhua.

Empat kematian dilaporkan di wilayah Bundelkhand manakala enam lagi membabitkan kanak-kanak berlaku di daerah Bahraich wilayah Avadh, kata pegawai berkenaan yang enggan dikenali.

Sementara itu, beberapa penduduk termasuk bayi dimasukkan ke hospital akibat strok haba dan ada yang dilaporkan kritikal.

Berdasarkan laporan Jabatan Kaji Cuaca, suhu diramalkan antara 46 darjah celsius di beberapa bahagian Uttar Pradesh, terutamanya di Etawah, Mainpuri, Unnao, Kanpur dan Lucknow.

Setakat ini, suhu tertinggi di catatkan ialah 48 darjah Celsius pada Ahad. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2syyYDn

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News