Selasa, 6 Jun 2017

3 Rahsia Wanita Asia Sentiasa Awet Muda & Cantik

Apabila melihat selebriti Hollywood, kebanyakan mereka memiliki wajah yang tidak sesuai dengan usia.

Walaupun mempunyai rupa paras yang cantik, warna mata indah dan postur tubuh tinggi, mereka lebih terdedah dengan masalah kulit. Antaranya bintik hitam dan kedutan.

Apa yang membezakan kulit wanita barat dan kulit wanita Asia? Apa yang menjadikan kulit wanita Asia kelihatan lebih muda.

1. Komposisi lemak wajah

Pakar kecantikan mendedahkan, komposisi lemak di wajah boleh menyebabkan kulit wanita Asia tidak mudah mengalami kedutan. Pembentukan jaringan lemak lebih banyak disebabkan itu bahagian mata dan sekitar mulut wanita Asia tidak mudah kendur.

2. Kadar pigmen kulit

Wanita barat lebih cenderung memppunyai banyak bintik hitam. Wanita Asia pula sangat beruntung kerana jarang mempunyai masalah tersebut. Kulit wanita Asia menghasilkan kolagen lebih banyak dan meminimumkan risiko kerosakan kulit.

3. Bentuk wajah

Wanita Asia nampak muda adalah dipengaruhi oleh bentuk dan susun atur komponen wajah. Wanita Asia cenderung mempunyai kedudukan tulang pipi yang agak tinggi. Ditambah dengan dahi yang rendah, disebabkan itu wajah orang Asia kelihatan lebih muda berbanding wanita Barat.


Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sxPfbO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News