Selasa, 6 Jun 2017

Aci Belasah Budak Perempuan Direman 7 Hari



PETALING JAYA – Mahkamah Majistret hari ini mengeluarkan perintah reman terhadap seorang wanita warga emas kerana dipercayai memukul seorang kanak-kanak perempuan dengan menggunakan penggaru badan.

Perintah reman itu dikeluarkan Penolong Pendaftar, Hairol Azhar Mohd Ishak terhadap suspek berusia 62 tahun yang bermula hari ini hingga 13 Jun.

Permohonan reman itu dibuat mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah bagi membolehkan siasatan terhadap wanita itu dijalankan mengikut Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-kanak 2001.

Hukuman adalah penjara maksimum 10 tahun atau denda maksimum RM20,000 atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.

Sejak semalam, video berdurasi dua minit 50 minit menjadi tular di Facebook menunjukkan seorang wanita memukul seorang kanak-kanak berusia lingkungan enam tahun sekurang-kurangnya 30 kali.

Menerusi rakaman itu, kanak-kanak malang berusia lingkungan lima tahun itu dipukul nenek saudaranya kerana dipercayai gara-gara tertumpah air di atas meja makan dalam kejadian di Taman Puchong Perdana, Puchong. – MYNEWSHUB.CC



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2syIQNv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News