Selasa, 6 Jun 2017

Agnes Monica Dikecam Pakai Skirt Jarang Dan Seksi Dengan Tulisan Arab.

Agnes Monica Dikecam Pakai Skirt Jarang Dan Seksi Dengan Tulisan Arab.


Agnes Monica telah mengadakan konsert raya 21 Indosiar pada isnin lalu. Bagaimanapun dia telah dikecam dan kontroversi kerana penyanyi itu tampil dengan skirt beekalimah arab.

Konsert itu diadakan sempena meraikan ulang tahun ke 21 stesen televisyen berkenaan. Agnes mengenakan busana hitam yang jarang dan tertulis perkataan arab pada bahagian skirtnya.

Netizen Indonesia terpaku dan tertanya² apakah maksud perkataan itu. 

Walaubagaimanapun, penaja pakaian Agnes itu memberi oenjelasan bahawa perkataan Arab itu adalah merupakan 'muttahidah' dan bermakna bersatu. 

Ianya tiada kena mengena dengan mana-mana ayat Al-Quran. Majlis Ulama Indonesia juga berpendapat kalimah tersebut bukanlah satu penghinaan terhadap islam.

"Tidak ada unsur oenghinaan. Kalau ada ayat Al-Quran baru saya tudak setuju," Kata Ketua Suruhanjaya Dakwah MUI Pusat, Cholil Nafiz ketika ditanya oemberita detikHOT.




"Tidak ada unsur penghinaan. Kalau ada ayat Al-Quran, baru saya tidak setuju," ujar Ketua Suruhanjaya Dakwah MUI Pusat, Cholil Nafiz ketika dihubungi detikHOT.


✍ Sumber Pautan : ☕ Isu malaysia

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qR848J

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News