Isnin, 5 Jun 2017

AirAsia Mulakan Penerbangan Pontianak-Kuching


AIRASIA Bhd telah memulakan penerbangan sulungnya dari Pontianak, Indonesia, ke Kuching hari ini dengan perkhidmatan tujuh kali seminggu.

Dalam satu kenyataan hari ini, AirAsia berkata, Pengurus Besar Lapangan Terbang Supadio, Bayuh Iswantoro dan media Indonesia turut berada dalam penerbangan itu yang mendarat di Lapangan Terbang Kuching pada jam 1.50 petang.

Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Aireen Omar berkata, syarikat penerbangan tambang murah itu teruja untuk merai dan menyambut penerbangan dari Pontianak ke Kuching tersebut.

"Kami yakin ketibaan pelancong Indonesia ke Sarawak akan terus meningkat dengan adanya laluan ini dan merangsang sasaran Sarawak untuk menarik lima juta pelancong tahun ini.

"Selain itu, rakyat Sarawak boleh menikmati tawaran terbaik Pontianak, yang dikenali sebagai 'Bandaraya Khatulistiwa', untuk terbang setiap hari dengan penerbangan terus serta tambang murah," katanya.

Aireen berkata, laluan terbaru dari Kuching itu adalah sebahagian daripada inisiatif dan komitmen AirAsia ke arah memajukan Sarawak sebagai destinasi utama percutian dan hab serantau untuk pengembara ke Borneo.

"Kami berpendapat Sarawak mempunyai banyak potensi pertumbuhan. Kami sedang mengkaji sambungan terus dari negara Asean, China, Indochina, Asia Utara dan Australia ," tambahnya.

Ketika ini AirAsia terbang ke 10 destinasi dari Kuching dengan 468 penerbangan seminggu, bagi kedua-dua hala. - Bernama


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qT18vH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News