Sabtu, 10 Jun 2017

Buat Parti Dadah, Maksiat Di Bulan Ramadan

PADA bulan suci bulan Ramadan, kita disarankan memperbanyakkan beribadah kepada Allah SWT. Namun berbeza yang dilakukan kumpulan ini yang tergamak melakukan parti maksiat tanpa segan silu yang turut melibatkan pengambilan dadah.

Aktiviti mereka terbongkar, setelah pihak polis mengadakan serbuan di sebuah pangsapuri di Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur, pada pagi Rabu lalu.

Gambar serbuan itu turut menjadi tular di laman sosial baru-baru ini, mengundang kritikan ramai netizen.

Remaja perempuan berusia 13 tahun antara 22 yang ditahan polis.

 

Malah, aksi pasangan kekasih yang selamba tidur berpelukan dipercayai khayal dadah turut dirakam ditempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman, turut mengesahkan kejadian ini.

Menurutnya, semua suspek positif dadah dan sembilan remaja bawah umur turut ditahan.

“Dalam pemeriksaan ini kami menahan 22 individu membabitkan 16 lelaki dan enam wanita. Sembilan daripada mereka adalah remaja bawah umur dengan yang paling muda remaja perempuan berusia 13 tahun.

“Polis turut merampas 26 pil eramin serta 14 ekstasi yang ditemui di pangsapuri yang disewa khas untuk parti berkenaan.

“Ujian air kencing yang dilakukan mendapati semua yang ditahan positif dadah dan akan didakwa mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya seperti dipetik Harian Metro.

Tambahnya, ini adalah parti peribadi pertama yang berjaya diambil tindakan mengikut Akta Dadah Berbahaya Langkah-Langkah Pencegahan Khas (LLPK) 1985. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r4RJx6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News