Ahad, 18 Jun 2017

CABARLAH - Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mencabar kerajaan malaysia

CABARLAH - Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mencabar kerajaan malaysia jika dakwaan yang dikeluarkan DOJ itu berunsur fitnah.

Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat mencabar kerajaan Malaysia.

CABARLAH - Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) mencabar kerajaan malaysia jika dakwaan yang dikeluarkan DOJ itu berunsur fitnah. Namun, bagi ahli Perlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar tindakan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap DOJ adalah bagi membersihkan nama Malaysia di mata dunia dan bagi memulihkan kelayakan pelabur terhadap ekonomi Malaysia.

Namun demikian, kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak, itu adalah hanya campur tangan pihak asing dalam urusan negara kerana kenyataan DOJ tiada bukti mensabitkan Perdana Menteri Malaysia terlibat dalam scandal itu.

Paling menyedihkan, kenyataan yang dikeluarkan oleh DOJ itu telah mencemarkan nama Malaysia dan Datuk Seri Najib Razak dan ianya telah dijadikan bahan ketawa dan dihina. Pada Khamis lepas, DOJ mendedahkan siasatannya mendapati terdapat kehilangan lebih AS$4.5 bilion (RM19 bilion) telah berlaku dalam syarikat pelaburan milik kerajaan itu.

Mengikut artikel yang dikeluarkan sinarharian, ini adalah pemfailan ketiga oleh DOJ. Pemfailan pertama ialah pada 21 Julai 2016, pemfailan kedua pula ialah pada minggu lalu.

: : Ikuti kami di Page Denai Borneo.

Dalam pada itu, Mahfuz berkata kerajaan harus menghantar wakil dari Jabatan Peguam Negara bagi menyemak pendedahan dokumen yang telah didedahkan oleh DOJ serta prosiding perundangan Amerika Syarikat untuk tindakan undang-undang terhadap fitnah DOJ ke atas Malaysia dan Datuk Seri Najib Razak.

Tambahnya lagi kerajaan boleh menggunakan tindakan diplomatik dengan menghantar nota bantahan terhadap kerajaan Amerika Syarikat yang didakwa oleh Malaysia sebagai campur tangan asing dan buktikan tiada sebarang transaksi pelik dan mengelirukan seperti yang didakwa oleh DOJ. - denaiborneo.


✍ Sumber Pautan : ☕ denaiborneo

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2snDt43

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News