Ahad, 18 Jun 2017

Cucu Lee Kuan Yew akhirnya buka mulut, tak minat politik

Anak lelaki Perdana Menteri Lee Hsien Loong, Li Hongyi, yang dikaitkan namanya dengan konflik keluarga mendiang Bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew baru-baru ini, ‘mula buka mulut’.

Li Hongyi

Memetik laporan Channel NewsAsia, melaporkan Hongyi dipetik berkata, beliau tidak berminat dalam politik, sekaligus menafikan dakwaan bapa dan ibu saudaranya yang menyatakan ayahnya, Perdana Menteri Singapura Lee Hsien Loong mempunyai cita-cita politik untuk beliau.

“Saya juga tiada sebarang kepentingan dalam politik,” katanya menerusi akaun Facebooknya, lapor Channel NewsAsia.

Rabu lalu, ibu dan bapa saudaranya, Dr Lee Wei Ling dan Lee Hsien Yang, mengeluarkan kenyataan umum mengatakan mereka telah “hilang keyakinan” terhadap abang mereka Hsien Loong.

Sebagai reaksi balas, Hsien Loong berkata, beliau kecewa dengan tindakan adik beradiknya itu.

“Saya amat sedih dengan dakwaan yang telah dibuat mereka. Ho Ching dan saya menafikan dakwaan ini, terutamanya dakwaan yang tidak masuk akal bahawa saya mempunyai cita-cita politik untuk anak saya,” katanya dalam kenyataan.

Katanya lagi, kenyataan adik-beradiknya itu telah menyakiti legasi ayahnya.

Terdahulu, Hongyi yang kini berusia 30 tahun, kini berkhidmat sebagai pengawai kerajaan di  Bahagian Perkhidmatan Data Sains Digital, beliau sebelum ini pernah bekerja di syarikat Google sebagai pengurus produk selepas menamatkan pengajian di Institut Teknologi Massachusetts di Amerika Syarikat.

 

Sumber: Sinar Harian



Sumber Cucu Lee Kuan Yew akhirnya buka mulut, tak minat politik

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tAP1QD

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News