Selasa, 20 Jun 2017

Diskaun Tol LDP, SPRINT, KESAS Sempena Aidilfitri

PETALING JAYA – Pengguna Lebuh Raya Damansara-Puchong (LDP) dan Lebuh Raya SPRINT akan menikmati kadar diskaun tol masing-masing sebanyak 60 sen dan 20 sen Ahad ini sempena sambutan Aidilfiitri.

Ketua Pegawai Eksekutif Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd (LITRAK), Sazally Saidi berkata semua kelas kenderaan akan diberikan kadar diskaun tol itu di kedua-dua lebuh raya berkenaan bermula 12 tengah malam hingga 11.59 malam Ahad.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, beliau berkata LITRAK yang juga pemegang konsesi LDP dan SPRINT turut memberi diskaun tol sebanyak 10 peratus kepada kenderaan kelas 1 di Lebuhraya Shah Alam (KESAS) Ahad ini.

Menurutnya, kira-kira 451,000 pengguna di LDP dan Lebuhraya SPRINT serta 220,000 pengguna Kelas 1 Lebuhraya KESAS dijangka menerima faedah sempena pemberian diskaun itu yang merupakan amalan LITRAK sejak 2010.

“Sejak tahun 2010 hingga 2016, hampir RM10 juta subsidi tol telah diberikan kepada pengguna LDP, SPRINT dan Lebuhraya KESAS pada setap musim perayaan di Malaysia,” katanya.

Sementara itu, Sazally berkata sempena Aidilfitri ini, LITRAK dengan kerjasama PROTON, Jabatan Keselamatan Jalan Raya, Hong Leong YAMAHA dan Malaysia Motorcycle and Scooter Dealers Association (MMSDA) melancarkan Kempen Keselamatan Jalan Raya ‘Balik Kampung’ selama tiga hari yang berakhir Khamis ini.

“Pengguna LDP boleh mendapatkan pemeriksaan kereta PROTON bermula pukul 10 pagi hingga 4 petang manakala pemeriksaan motosikal percuma oleh MMSDA dan Hong Leong YAMAHA pada Rabu ini di Lorong Motosikal, Hentian Sebelah Petaling Jaya, LDP (arah selatan/Sunway-Puchong) bermula 10.30 pagi hingga 1 petang,” katanya.
– BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2topUBv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News