Selasa, 20 Jun 2017

Dunia Tak Mampu Menanggung Satu Lagi Krisis Kewangan – Fischer

Naib Pengerusi Federal Reserve Stanley Fischer pada Selasa memberi amaran bahawa dalam usaha US dan negara lain mengukuhkan pasaran perumahan masing-masing, banyak lagi perkara lain harus dilakukan untuk mengelak krisis di masa hadapan.

Fischer tidak menyampaikan pandangannya tentang polisi monetari US atau ekonomi dalam ucapan yang disediakan oleh pihak penganjur di Amsterdam.

Beliau menjelaskan bahawa sejak krisis kewangan 2007-2009, “Teras sistem kewangan kita lebih kukuh, lebih banyak kemajuan dibuat dalam proses ini untuk mengurangkan risiko pasaran perumahan yang tidak perlu.”

Tetapi untuk mengelak daripada krisis baru, beliau berkata banyak lagi yang perlu dilakukan oleh kerajaan, termasuk ujian tekanan kepada bank tentang kejatuhan harga rumah secara dramatik dan bagi mengelak risiko yang buruk kepada peminjam dan pemiutang.

“Banyak lagi yang perlu dilakukan, dan lebih banyak kemajuan perlu dibuat kerana dunia ini tidak dapat menanggung krisis kewangan baru yang pernah berlaku pada 2008,” katanya.

The post Dunia Tak Mampu Menanggung Satu Lagi Krisis Kewangan – Fischer appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rQcnk1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News