Selasa, 6 Jun 2017

Hospital Dedah Hasil Bedah Siasat Arwah Zulfarhan, Kecederaan Amat DAHSYAT !!!

Bedah siasat telah dijalankan di Unit Forensik Hospital Sedang oleh Dr.Salmah,Hasil pemeriksaan luaran jasad Zulfarhan Osman Bin Zulkarnain  mendapati terdapat kesan lebam pada kelopak mata kiri dan kesan calar yg mngalami penyembuhan pada kening kiri, kesan lecur terbakar di seluruh badan depan, tangan kanan & kiri, kemaluan, kedua2 belah kaki depan dan belakang badan yang konsisten dengan corak permukaan seterika wap.

Hasil pemeriksaan dalaman terdapat 3 kesan lebam pd kulit kepala, 2 rusuk kiri patah akibat CPR oleh pengamal perubatan. Lain2 dalam keadaan normal.

Kesan lecur pada permukaan badan mangsa meliputi 80% terbakar.Punca kematian adalah *”80% Second & Third degree Burned.

Siasatan kejadian sebenar berpunca dan berlaku di Asrama Pelatih Tentera Sg Besi UPNM. Mangsa mengalami kecederaan dibahagaian badan dan tangan kerana ada kesan lecur/bakar dan juga kesan lebam di bahagian badan.

Mangsa telah dipukul oleh 20-30 orang di dalam Asrama Pelatih Tentera Sg Besi. Mangsa telah dibawa ke rumah rakan saspek di De Centrum DABB untuk diberikan rawatan dan berehat. Tetapi telah meninggal dunia semasa di rumah rakan saspek pada 01.06.2017.

Saspek yang bawa mangsa ketempat tersebut dikenali dengan nama Zul merupakan rakan setugas di UPNM Tentera di Sg. Besi. Saspek adalah salah seorang saspek diantara seramai 32 org pelatih tentera yang telah ditahan dalam kes ini.

Punca kejadian disyaki kerana mangsa terlibat dalam kejadian curi laptop milik rakannya sebelum ditahan oleh rakannya di UPNM Sg Besi.

Dalam kejadian itu seramai 20-30 orang pelatih lain yang tidak berpuas hati terhadap mangsa bertindak mengikut dan memukul mangsa untuk mendapatkan kembali laptop yang telah dicuri oleh mangsa.

Kredit : EBerita



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rPQNjj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News