Ahad, 18 Jun 2017

Mudahnya Sembuhkan Batuk Hanya Dengan Buah Oren!

Apabila diserang dengan masalah batuk berpanjangan, ia cukup melelahkan. Sedikit sebanyak ia pasti menganggu proses pernafasan serta rutin dalam melakukan aktiviti seharian.

Waktu raya nanti, lagi lah kena jaga makan dan minum, macam-macam jenis makanan dan minuman tersedia, memang boleh kena batuk kalau makan & minum ikut suka je. Namun, kalau dah berjaga-jaga, tetap kena batuk juga, boleh cuba petua mudah ni.

Melalui perkongsian Jes Tham dalam Facebook miliknya, beliau menunjukkan cara mudah dan berkesan yang dipercayai boleh menyembuhkan batuk yang berlarutan hanya menggunakan buah oren!

Menurut beliau, petua ini diperolehi daripada pakar perubatan dari negara China dan Taiwan dan sesuai untuk kanak-kanak mahupun orang dewasa. Apa-apapun keberkesanannya bergantung pada kesesuaian individu. Namun tidak salah mencuba kan!

Bahan-Bahan:

2 biji Buah Oren

Sedikit Garam Halus

Garpu

Periuk Pengukus

Cara Membuat :

1. Potong buah oren bahagian atas dan bawah.(seperti dalam gambar)

2. Cucukkan bahagian atas buah oren tersebut dengan garpu atau chopsticks, agar garam dapat meresap dengan cepat ke dalam buah oren nanti.

3. Letakkan secubit garam pada bahagian atas buah oren tersebut dan sapu rata.

4. Kukus selama 2 jam dan minum jus tersebut.

Rasanya sedikit masin dan pahit. Buat dan minum sampai batuk berhenti.

Sumber Facebook: Jes Tham



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sLvH6w

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News