Sabtu, 10 Jun 2017

Nampak Budak Ini Makan Seorang Diri Di Restoran Bila Ditanya Jawapannya Buat Ramai Orang SEBAK

Nampak Budak Ini Makan Seorang Diri Di Restoran. Bila Ditanya, Jawapannya Buat Ramai Orang SEBAK !!! |Tidak dapat kita nafikan lagi bahawa kanak-kanak memerlukan orang dewasa untuk mengajar, melindungi, dan membantu mereka semasa diperlukan.

Ibu bapalah tempat bergantung bagi kanak-kanak. Walau sesibuk mana pun kita sebagai ibu bapa di tempat kerja, kita perlu sentiasa meluangkan masa demi anak-anak tersayang. Realitinya, masih ramai ibu bapa yang terlalu sibuk seterusnya membuatkan masa bersama anak-anak menjadi terhad .

Marie Vargas dari New York baru sahaja menghantar anaknya ke sekolah dan menuju ke Burger King untuk bersarapan. Tetapi apa yang beliau lihat begitu menyentuh perasaannya.

Terdapat seorang budak iaitu Jason duduk bersendirian dan sedang menikmati lempeng. Menurut Jason, beliau bersarapan pagi sambil menunggu sekolahnya buka.

Rupa-rupanya kedua-dua ibu dan bapanya sibuk di tempat kerja, lantas membuatkan Jason tidak mempunyai pilihan lain dengan bersarapan pagi seorang diri.

Marie kecewa melihat seorang kanak-kanak kecil makan seorang diri disebabkan oleh kesibukan ibu bapanya.

Beliau mahu ibu bapa di luar sana untuk menyedari bahawa setiap kanak-kanak memerlukan ibu bapa mereka untuk sentiasa berada bersama mereka.

Ayuh kita baca apa yang ditulis oleh Marie di Facebooknya:

Setelah saya selesai menghantar anak saya ke sekolah dan pergi ke Burger King untuk bersarapan, saya melihat kanak-kanak lelaki sedang menikmati sarapan seorang diri sebelum beliau pergi ke sekolah.

Ia begitu menyentuh perasaan saya, saya bertanya kepadanya adakah beliau seorang diri dan menjawab bahawa beliau keseorangan sambil menunggu untuk pergi ke sekolah serta menghabiskan lempengnya.

Saya meminta kebenaran untuk makan bersamanya dan beliau bersetuju. Saya duduk menemaninya dan kami berborak sambil beliau sedang menikmati lempengnya itu.

Sebagai ibu bapa, saya tahu mereka sibuk, mereka mungkin terlupa, kerja atau keluarga. Mungkin kehidupan telah membawa kita ke satu tahap yang anda tidak sedar apa yang sedang berlaku.

Kita terlalu sibuk untuk memberi anak kita segala-galanya tetapi kita lupa untuk meluangkan masa bersama.

Di akhirnya, anak-anak tidak akan kisah tentang kemewahan yang diberi kepada mereka. Mereka mengambil berat tentang kita, meluangkan masa bersama mereka dan bermain bersama mereka.

TOLONG INGAT INI!

Tiada apa-apa yang anda beli boleh setanding dengan memori dan hasil daripada masa yang anda luangkan untuk anak-anak!!!

Saya harap kamu menikmati lempeng kamu sambil ditemani, dan saya harap kamu mempunyai hari yang baik di kelas.

Kredit : Era Baru

P.S. 1 Kisah Sultan Muhammad V Xdapat Masuk Restoran Kerana Penuh. Apa Yg Berlaku Selepas Itu MENGEJUTKAN !!!
P.S. 2 PELIK. Anjing Ini Tiap Malam Tenung Pemiliknya Sehingga Lelaki Itu Tidur, Selepas Disiasat Rupanya
P.S. 3 Ibu Meninggal Dunia Tiada Siapa Jaga Adik Kecil. Kerana Xmahu Ponteng Ini Yang Abang Lakukan !!!
P.S. 4 Saya Selalu Bawa Bekal Makan Tepi Kubur Isteri Saya. Kisah Cinta Sejati Lelaki Ini Dengan Arwah Isterinya MENYENTUH HATI !!!
P.S. 5 GERAM. Tergamak Si Anak PAKSA Ayah Buat Loan Dan Ambil Duit Pencen Ayah !!!

The post Nampak Budak Ini Makan Seorang Diri Di Restoran. Bila Ditanya, Jawapannya Buat Ramai Orang SEBAK !!! appeared first on HARIAN METRONI.

Sumber: 1citemalaya

Sumber: 1citemalaya



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2r4KSnm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News