Rabu, 21 Jun 2017

Netflix Melancarkan Kandungan Interaktif Untuk Kanak-Kanak Dengan Puss In Book

Menonton televisyen dan YouTube dikatakan mendatangkan kesan negatif kepada perkembangan minda kanak-kanak. Pakar menyarankan tempoh penggunaan peranti pintar bagi kanak-kanak dihadkan hanya kepada beberapa jam sahaja sehari. Kandungan pasif seperti siri kartun membuatkan kanak-kanak menjadi kurang aktif.

Oleh itu Netflix melancarkan kandungan interaktif pertama mereka hari ini dengan Puss In Book : Trapped In An Epic Tale. Siri animasi ini memerlukan penonton berinteraksi dengan cerita pada skrin. Mereka boleh memilih apakah yang akan dilakukan oleh Puss in Boot pada waktu-waktu tertentu bagi mendapatkan jalan cerita yang bercabang.

Puss in Book ialah rancangan interaktif pertama yang akan disusuli oleh Buddy Thunderstruck: The Maybe Pile dan Stretch Armstrong: The Breakout di masa hadapan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sO0YFR

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News