Selasa, 6 Jun 2017

Rasuah Bunuh Karier Bola Sepak - SPRM


KUCHING: Pemain bola sepak Sarawak dinasihati supaya tidak melibatkan diri dalam kancah rasuah kerana boleh menghancurkan dan menamatkan karier, kata Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Sarawak Dato Badrul Shah Norman.

Beliau berkata, penglibatan dalam rasuah juga meyebabkan seseorang individu menanggung keaiban dalam tempoh masa yang sangat panjang.

"Kepada semua pemain bola sepak Sarawak, janganlah melibatkan diri dalam kancah rasuah kerana ia boleh menghancurkan dan menamatkan karier bola sepak anda serta menanggung keaiban dalam tempoh masa yang sangat panjang," katanya pada Majlis Menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS), hari ini.

Menurutnya lagi, bakat yang dimiliki setiap pemain bola sepak merupakan anugerah yang tidak ternilai.

"Adalah tidak wajar wajar anugerah tersebut digadaikan semudah itu dek kerana terlalu tamakkan habuan yang hanya bersifat sementara," ujarnya.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau menggesa FAS untuk memainkan peranan signifikan dalam hal berkaitan rasuah dan memastikan ia dihayati semua.

"Adalah menjadi tanggungjawab semua untuk menanam dan menyemai integriti dan anti rasuah di kalangan pegawai serta pemain," ujarnya.-Sarawakiana



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sLZSa9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News