Sabtu, 10 Jun 2017

RM200 Juta Dividen RTBB Belum Dituntut

MACHANG – Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah masih memberi peluang kepada 1,423 pewaris Rancangan Tanam Baru Berkelompok (RTBB) Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) untuk menuntut sejumlah RM200 juta dividen terkumpul yang tidak dituntut sejak 1974.

Timbalan Menterinya Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata pewaris, terutama anak peneroka RTBB, layak membuat tuntutan terhadap dividen berkenaan walaupun ibu atau bapa mereka telah meninggal dunia.

“RISDA sebelum ini telah cuba menghubungi waris terbabit menerusi pelbagai cara termasuklah menerusi surat dan iklan dalam akhbar, namun masih tidak berkesan.

“Kita tidak mahu menyimpan dividen berkenaan lebih lama dan mahu memulangkannya kepada pewaris yang berhak,” katanya kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Dividen RTBB RISDA Peringkat Negeri Kelantan di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Machang di sini, hari ini.

Pada majlis yang turut dihadiri Timbalan Ketua Pengarah Pembangunan RISDA Nasarudin Malek itu, seramai 662 pekebun kecil getah menerima wang dividen RTBB melibatkan peruntukan lebih RM1.4 juta. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s6WLMT

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News