Isnin, 5 Jun 2017

Solace Sabah Edar Alat Pengesan Stres

KUALA LUMPUR – Solace Sabah, pusat rawatan ketagihan di kawasan kediaman, yang beroperasi di Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu, membawa masuk Spire, sejenis peranti bagi mengesan pernafasan dan aktiviti yang berguna bagi mereka yang mengalami tekanan atau stres.

Ketua pegawai eksekutif Solace Sabah Dr Prem Kumar Shanmugam berkata dalam satu kenyataan: “Peranti ini, yang direka bentuk dan dihasilkan Makmal Teknologi Penenang, Stanford University, mengukur pola pernafasan dan mengira langkah pengguna sepanjang hari, memaklumkan bilakah mereka berasa tegang atau tertekan dan menunjukkan apakah yang menjadi fokus mereka.

“Peranti aktiviti ini, tidak jauh bezanya dengan peranti mengesan fizikal, membantu manusia menikmati ketenangan dan meningkatkan kembali produktiviti sepanjang hari dengan mengukur pernafasan, dan dengan itu membolehkan seseorang menikmati kehidupan lebih sihat.”

Katanya, peranti berkenaan juga akan membolehkan seseorang memahami tempoh stres yang dialaminya dalam sehari dan segera menggunakan intervensi untuk mengubah secara beransur-ansur responsnya terhadap stres bagi menikmati hari yang lebih tenang dan bermanfaat.

Spire berharga RM400 seunit dan boleh dibeli di klinik Solace di Kuala Lumpur dan Kota Kinabalu.

Maklumat lanjut tentang peranti ini boleh didapati dengan mengunjungi http://ift.tt/2qSsK4f

– BERNAMA

Loading...




✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rBJNoj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News