Sabtu, 10 Jun 2017

Telefon Ara lesap kena temberang

PENYANYI Ara Johari mengalami kerugian sekelip mata apabila telefon bimbit jenama iPhone 7 Plus dibawa lari seorang lelaki yang pada awalnya ingin membeli telefon itu semalam.

Ara yang juga penyanyi lagu Warkah Untukku berkata, kejadian itu berlaku di Damansara ketika dia sedang menjalani sesi fotografi.

“Urusan itu dikendalikan pembantu peribadi saya. Pada masa itu lelaki berkenaan sempat menghubungi saya untuk membuat rundingan harga sekali lagi. Perkara itu menyakinkan saya yang dia memang ingin membeli.

“Saya difahamkan, lelaki itu memberikan pelbagai alasan termasuklah ingin mencuba telefon itu dengan alat pengecas telefon yang berada dalam kereta. Ketika itu pembantu saya pun mengikutnya ke kereta.

“Namun tanpa disangka dia membuat helah dengan membawa lari telefon itu. Pembantu saya cuba melawan dan membuka pintu kereta, tetapi gagal,” katanya kepada Harian Metro, hari ini.

Ara memaklumkan lelaki berusia lingkungan 20-an itu datang bersama seorang rakan dan kanak-kanak lelaki.

Pembantu peribadi Ara sempat mengambil nombor kereta namun malangnya nombor kenderaan itu didaftarkan atas motosikal.

“Bukan sahaja nombor kereta palsu, malah nombor telefon yang digunakan untuk menghubungi saya pun sama. Sejujurnya saya berasa ralat dan kecewa dengan apa yang berlaku.

“Namun saya reda dan menganggap ia bukan rezeki. Apa yang penting pembantu peribadi saya selamat dan tidak diapa-apakan. Saya berharap orang ramai lebih berwaspada jika mahu membuat urusan jual beli seperti ini terutama individu yang tidak dikenali,” katanya.

Menurut Ara, telefon bimbit yang kurang dari setahun digunakan itu diiklankan untuk dijual di laman membeli belah Mudah.com.

Ara juga sudah membuat laporan polis berhubung kejadian itu dan sedang menunggu tindakan pihak berkuasa.

The post Telefon Ara lesap kena temberang appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sNsNvx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News