Selasa, 20 Jun 2017

“Mereka Sudah Tiada Tapi Semangat Mereka Masih Ada” – Aznil

Pengacara Datuk Aznil Nawawi menjelaskan tindakan beliau menyebut beberapa nama sasterawan negara yang sudah meninggal dunia pada majlis berbuka puasa bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Ahad lalu bukan satu kesilapan.

Memetik laporan mStar online, Aznil berkata tujuannya menyebut nama seperti Usman Awang, Datuk Shahnon Ahmad dan Datuk Ahmad Boestaman kerana mahu mengalukan semangat individu-individu tersebut.

“Pada majlis ini, kita nak raikan semua golongan termasuk sasterawan dan itu antara nama-nama besar dalam bidang masing-masing yang diberikan oleh pihak Jabatan Perdana Menteri.

“Nama-nama yang saya sebut itu bukan bermaksud saya mengalu-alukan kedatangan mereka. Tetapi lebih kepada mengalukan semangat mereka.

“Pada majlis ini, kita nak raikan semua golongan termasuk sasterawan dan itu antara nama-nama besar dalam bidang masing-masing yang diberikan oleh pihak Jabatan Perdana Menteri.

“Saya juga ada sebut nama Allahyarham Tan Sri P. Ramlee tapi tak bermakna beliau datang.

“Memang mereka sudah tiada tapi itu tanda semangat mereka masih ada bersama,” kata Aznil yang mengambil teguran itu secara positif.

Aznil mengulas teguran pihak tertentu yang menyangkakan dia membuat kesilapan apabila mengumumkan kedatangan individu yang sudah meninggal dunia pada majlis berbuka puaasa bersama sasterawan, karaywan, budayawan, seniman dan penyiar di kediaman Najib di Sri Perdana, Putrajaya pada Ahad lalu.

The post “Mereka Sudah Tiada Tapi Semangat Mereka Masih Ada” – Aznil appeared first on Berita Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2svABlw

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!




LinkMalaysia News