Isnin, 5 Jun 2017

Pemangku Raja Pahang, Contoh Majikan Terbaik Terhadap Kakitangan


KUANTAN: "Atas sikap ambil berat, kasih sayang dan prihatin kepada anak buahnya", Pemangku Raja Pahang, Tengku Abdullah Sultan Haji Ahmad Shah dan Tengku Puan Pahang, Tunku Hajjah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah telah bercemar dulu berangkat menziarahi Pegawai baginda, Abdul Rahim Othman (RBO) di Wad IIUM Medical Centre dekat sini baru-baru ini.



Baginda telah meluangkan masa kira-kira 45 minit untuk bertanya khabar dan melihat sendiri anak buahnya itu yang juga Pengarang Portal Diraja Pahang itu yang baru saja menjalani pembedahan bahunya di hospital berkenaan pada Jumaat.



Sikap yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasangan Diraja itu amatlah wajar dijadikan contoh kepada semua majikan terhadap anak-anak buahnya. Sebelum ini, baginda berdua juga telah menziarahi anak beliau Nadiah Shafiqah Abdul Rahim,29, yang menerima rawatan penyakit kanser payu dara di Kuantan Medical Centre (KMC), Kali ini ayahnya pula.



Tuanku Pemangku Raja Pahang adalah contoh terbaik sebagai seorang raja dan majikan yang sentiasa mengambil berat tentang kebajikan kakitangan baginda. Sikap ini jarang sekali dapat kita lihat kepada majikan-majikan hari ini. Ramai dikalangan mereka terlalu menjaga status dan kedudukan. Ia berbeza dengan sikap yang ditunjukkan oleh baginda sendiri. Inilah yang wajar ditiru oleh semua majikan sebenarnya. 



Pemangku Raja Pahang dan Tengku Puan Pahang bukan sahaja memayungi rakyat jelata, malah baginda berdua sentiasa mengambil berat tentang kebajikan pegawai dan kakitangan istana.



Sementara itu Abdul Rahim sendiri mengucapkan ribuan terima kasih tidak terhingga kepada baginda berdua yang mengambil perhatian serius terhadap masalah kesihatan yang dihadapinya. "Raja yang prihatin dan penyayang.. saya ucapkan jutaan junjung kasih kes sisi Pemangku Raja Pahang dan Tengku Puan Pahang", kata Abdul Rahim ketika ditemui.

Beliau turut merakamkan ribuan terima kasih juga kepada saudara mara dan rakan taulan yang sudi hadir menziarahi beliau ketika berada di wad IIUM Medical Centre baru-baru ini. Difahamkan beliau telah keluar dari wad jam 12,30 tengahari ini (5 Jun 2017). Krew penerbitan pahangdaily mendoakan semoga beliau akan cepat sembuh dan kembali dapat menjalankan tugasnya seperti biasa selepas ini. #pdonews



LinkMalaysia News