Isnin, 5 Jun 2017

PM Najib harap lebih banyak institusi kewangan antarabangsa pilih TRX sebagai hab

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berharap lebih banyak institusi kewangan asing akan menjadikan Tun Razak Exchange (TRX), yang dijangka menjadi pusat utama kewangan dan perniagaan antarabangsa, sebagai hab pembangunan masing-masing.

"Seperti yang sudah sedia maklum, China Construction Bank sudah pun berjanji menjadikan TRX sebagai pusat kewangan mereka dan mereka juga sedang berunding untuk membina menara sendiri di TRX. Saya berharap institusi lain akan turut serta.

TRX yang melibatkan pembangunan di kawasan seluas 28.33 hektar, dengan nilai pembangunan kasar  RM40 bilion, bakal menajdi pembangunan yang sangat menarik dan meningkatkan nilai kawasan berkenaan, katanya kepada pemberita selepas melawat tapak TRX, yang terletak di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Beliau diberikan taklimat terkini mengenai pembangunan TRX semasa lawatan itu.

-- BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rCt048

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News