Isnin, 5 Jun 2017

Pengorbanan Anggota Polis Wanita Demi Tugas Dihargai

JOHOR BAHRU – Walaupun patah kaki, bertongkat serta berkerusi roda akibat kemalangan jalan raya, dua anggota polis wanita masih tetap gigih menjalankan tugas mereka.

Hasil daripada kegigihan yang diperlihatkan mereka, kedua-duanya masing-maing dianugerah pangkat Asisten Superintenden Polis (ASP) dan Sarjan.

Mereka adalah antara 213 anggota polis yang hari ini menerima pangkat daripada Ketua Polis Johor, Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin Mohd.

“Saya bersyukur kerana ketua polis Johor dan ketua-ketua jabatan IPD sangat memberi sokongan dan bantuan dari segi moral yang banyak dan turut memberi semangat kepada saya untuk hadir ke majlis penerimaan pangkat hari ini,” kata ASP Nik Samsuriah Daud, 39, dari IPK Johor yang kini berkerusi roda dan masih dalam cuti sakit.

Beliau mengalami kemalangan ketika dalam perjalanan pulang dari Bukit Aman pada Januari lalu.

Siti Beram Jumin, 57, pula gembira kerana menerima pangkat Sarjan selepas 34 tahun berkhidmat sebagai anggota polis.ggota

Beliau yang kini bertugas di IPD Tangkak berkata ia merupakan satu pengiktirafan kepadanya terutama setelah melalui pelbagai pengalaman sebagai anggota polis.

Siti Beram kini terpaksa bergantung dengan tongkat sepenuhnya setelah mengalami kemalangan jalan raya ketika pulang dari bertugas pada tahun 2014 yang menyebabkan lima bahagian anggota badannya patah.

Menurut Wan Ahmad Najmuddin Mohd, jumlah kenaikan pangkat pada majlis itu melibatkan 23 orang Pegawai Kanan Polis berpangkat Inspektor dan seramai 190 orang yang berpangkat Lans Koperal .

Beliau berkata kenaikan pangkat bukan hanya pada kenaikan gred dan gaji semata-mata, tetapi jika dilihat dari aspek yang lebih penting, ia bermaksud bertambahnya tanggungjawab dan amanah yang perlu dipikul sebagai seorang pemimpin dalam kalangan pasukan. – BERNAMA

Loading...




✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rVdSSB

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News