Selasa, 6 Jun 2017

PG Mall & PUIM Memeterai MoU E-Dagang

GEORGE TOWN – PG Mall telah memeterai memorandum persefahaman (MoU) dengan Persatuan Usahawan Internet Malaysia (PUIM) bagi menggalakkan lebih banyak usahawan untuk menerokai e-dagang sebagai cara bagi memasuki pasaran antarabangsa menerusi platform pemasaran yang boleh dipercayai dan selamat.

Pengerusi Eksekutif Kumpulan Public Gold (PGG) Datuk Louis Ng berkata PG Mall, yang merupakan platform pasaran dalam talian yang diasaskan oleh PGG, telah ditubuhkan pada akhir tahun lepas untuk membantu dan menyokong semua jenis dan saiz perniagaan.

“Melalui kerjasama ini, PG Mall akan menggalakkan pedagang sedia ada dan baharu untuk menyertai bengkel PUIM yang memberi penekanan khusus dalam kemahiran e-dagang,” katanya kepada media hari ini.

Katanya, PUIM akan memantau prestasi jualan daripada anggota-anggota yang berdaftar dengan PG Mall secara berkala untuk memastikan keberkesanan bengkel mereka.

“Kerjasama ini adalah bukti kepada kepercayaan mereka ke atas kami, dan ia juga menandakan keupayaan dan kebolehpercayaan kami sebagai penyedia platform e-dagang,” katanya.

Majlis tandatangan tersebut telah disaksikan oleh Pengarah PGG MIS (Jabatan Komputer), Charles Lim dan Naib Presiden PUIM, Zainal Rashid Isa.

Sementara itu, Presiden PUIM, Mohd Azrul Mohd Nor berkata persatuan itu telah bekerjasama dengan PG Mall sejak Disember tahun lepas, dan PG Mall amat membantu dalam mendidik dan mengalakkan anggotanya mengasah kemahiran e-dagang melalui platform PG Mall.

Katanya, perniagaan dalam talian memberikan peluang luas yang sepatutnya digunakan oleh para usahawan tempatan.

Sehingga sekarang, PG Mall mempunyai lebih daripada 5,000 pedagang dengan 100,000 barangan. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qSqiXn

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News