Sabtu, 10 Jun 2017

Polis Kenal Pasti 10 Lokasi Panas Kes Curi Motosikal

KUALA NERUS – Polis Terengganu akan meningkatkan operasi mencegah jenayah di 10 lokasi panas sekitar Terengganu berikutan peningkatan kes pecah rumah dan curi motosikal sepanjang Ramadan ini.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata penjenayah mengambil kesempatan melakukan jenayah tersebut ketika umat Islam menunaikan solat sunat tarawih di masjid.

Bagi daerah Kuala Terengganu, tiga lokasi diberi tumpuan iaitu di kawasan Gong Badak, Chabang Tiga dan bandar Kuala Terengganu.

“Daerah Kemaman, (bandar Chukai), daerah Dungun, (bandar Dungun), daerah Besut, (Jerteh dan Kampung Raja), daerah Marang (bandar Marang), Hulu Terengganu, (Ajil) dan daerah Setiu (Permaisuri).

“Walaupun dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini kadar jenayah menunjukkan penurunan sebanyak 1.04 peratus namun fokus terus diberikan kepada dua kes tersebut yang menjadi penyumbang kepada kenaikan kadar jenayah di negeri ini,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas Program Jom Ronda Skim Rondaan Sukarela (SRS) bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Perpaduan Negera dan Integrasi Nasional (Jpnin), di sini awal pagi tadi.

Aidi berkata program berkenaan dilakukan serentak di seluruh daerah di Terengganu.

Pada program itu juga turut diedarkan borang kepada orang ramai yang pulang ke kampung sepanjang cuti perayaan ini. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t5cPMg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News