Isnin, 5 Jun 2017

Sony Melancarkan Toio : Kit Untuk Melatih Jurutera Robotik Masa Hadapan

Pekerjaan yang wujud sekarang mungkin akan pupus di masa hadapan kerana diambil alih oleh robot. Oleh itu di masa hadapan kepakaran dalam koding dan menghasilkan robot adakah perlu bagi membuka peluang kerjaya lebih cerah. Toio ialah robot permainan yang dihasilkan oleh Sony. Ia mungkin kelihatan seperti permainan tetapi sebenarnya boleh digunakan untuk melatih jurutera robotik masa hadapan.

Dua robot beroda berbentuk empat segi boleh dikawal oleh pemain menggunakan alat kawalan berbentuk gelung. Kedua-dua robot ini juga boleh berhubung antara satu sama lain untuk berfungsi secara seiring. Dengan aksesori berbentuk kertas, Toio boleh berubah menjadi beberapa mesin yang mampu melakukan beberapa tugasan mudah. Permainan robotik ini dijual pada bulan Disember pada harga ¥33,415 (~RM 1287).



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sIsGQH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News