Sabtu, 10 Jun 2017

TNB Melaka Rai Fakir Miskin, Amak Yatim Berbuka Puasa

MELAKA – Seramai 70 asnaf, anak yatim dan ibu tunggal diraikan sempena program Ihya Ramadan anjuran Tenaga Nasional Berhad (TNB) 2017 peringkat negeri di Masjid Al-Abrar, Semabok di sini, malam tadi.

Pengurus Besar Kanan (Hal Ehwal Korporat) Bahagian Komunikasi Korporat Datuk Ir Mohd Aminuddin Mohd Amin berkata pihak TNB berharap sumbangan tersebut mampu meringankan bebanan mereka untuk menjalani ibadat puasa dan menyambut Syawal yang bakal menjelang.

Beliau berkata, TNB memperuntukkan sebanyak RM7,500 untuk golongan asnaf, anak yatim dan ibu tunggal pada majlis tersebut yang turut dihadiri kira-kira 500 penduduk setempat.

“Majlis ini bukan hanya diadakan di sini, malah turut diadakan di masjid-masjid terpilih, setiap negeri di seluruh Malaysia,” katanya menerusi kenyataan hari ini.

Sementara itu, seorang penerima sumbangan, Asmah binti Isnin, 65, berkata sumbangan yang dihulurkan serba sedikit dapat meringankan beban beliau dan keluarga dalam membuat persiapan untuk menyambut Aidilfitri nanti.

“Tidak sangka dapat bantuan daripada TNB dan saya bersyukur dengan bantuan yang diterima,” katanya. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t4NWR0

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News