Isnin, 5 Jun 2017

US Dolar Mengukuh Dari Paras Terendah 7 Bulan Lalu

US dolar naik sedikit daripada paras terendah tujuh bulan lalu berbanding enam matawang yang lain pada Isnin, di mana matawang Gbp melonjak pukul 4 petang tadi.

Indeks US dolar naik 0.24% dalam sesi dagangan hari ini dan kini berada di sekitar 96.85.

Indeks ini jatuh ke paras terendah tujuh bulan lalu di 96.61 pada Jumaat selepas data mengecewakan pasaran pekerjaan US.

Ada potensi peningkatan volatility (turun-naik) dalam sesi dagangan hari ini dengan data PMI sektor perkhidmatan US akan dikeluarkan pukul 10 malam ini.

Data PMI sektor perkhidmatan yang dikeluarkan oleh ISM (Institute of Supply Management) adalah salah satu peristiwa (event) ekonomi yang penting minggu ini. Data ini akan menjadi bukti lebih lanjut tentang keadaan ekonomi US ketika ini. Sektor perkhidmatan adalah sektor penting di US kerana sumbangan yang besar kepada GDP.

Walaupun kenaikan kadar pada mesyuarat FOMC 13-14 Jun sudah dijangka, namun potensi kenaikan kadar selepas mesyuarat Jun jatuh ke paras di bawah 50%.

Majoriti penganalisis juga melihat kenaikan kadar pada Jun adalah pasti, namun mereka melihat tindakan The Fed pada separuh kedua adalah lebih ‘dovish‘ daripada sekarang.

US dolar bergerak lebih tinggi berbanding Yen dengan Usd/Jpy ketika ini telah naik 0.19% dan didagang di sekitar 110.59. Yen tidak banyak terkesan daripada tindakan beberapa negara arab yang memutuskan hubungan diplomatik dengan Qatar.

The post US Dolar Mengukuh Dari Paras Terendah 7 Bulan Lalu appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2svj1hd

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



LinkMalaysia News